Recomandare de carte: “Joseph Andrews” de Henry Fielding


Dragii mei, a venit timpul pentru o nouă recenzie de carte. Știu că vine cu oareșce întârziere față de ceea ce îmi propusesem, așa că nu voi mai pierde vremea cu introduceri și vă voi recomanda cu foarte mare căldură volumul Joseph Andrews al lui Henry Fielding.

Autorul pe care tocmai l-am menționat îmi era necunoscut până în clipa când l-am găsit în lista de autori a editurii, și când am cerut celor de la ALL să îmi trimită mai sus numitul volum mă așteptam prea puțin la ceea ce am descoperit în paginile lui – și anume un umor rafinat, de o aciditate pur englezească, învăluind într-un mod aproape aristocratic spiritul cititorului. Pe scurt, este genul de carte pe care să o citești în tihnă, savurând pe îndelete stilul scriitoricesc și limbajul autorului.

Despre subiect nu vă voi dezvălui prea multe, dar vă garantez că dacă sunteți iubitori ai stilului burlesc, atunci nu aveți cum să greșiți citind această carte. E adevărat că, fiind un roman-pildă, menirea lui este nu doar cea de a-și întreține cititorul cu umor de calitate, ci și de a-l educa pe acesta, uneori cu mai multă subtilitate, alteori cu mai puțină, cu privire la natura umană și slăbiciunile acesteia. Și dacă nu pentru alte motive, cel puțin pentru personajul principal (care dă și numele romanului) a cărui moralitate de excepție este un model rar întâlnit, volumul acesta merită să fie citit.

Vă urez lectură plăcută, iar celor care vă veți încumeta să citiți Joseph Andrews – vă aștept să facem schimb de păreri aici.

Acest articol face parte din campania vALLuntar iniţiată de Grupul Editorial ALL.

15 thoughts on “Recomandare de carte: “Joseph Andrews” de Henry Fielding”

  1. Cartea asta mi-a adus aminte de facultate pe vremea cand aveam o lista lunga cat casa de lecturi si pe care Henry Fielding se afla la loc de cinste cu “The History of Tom Jones, a Foundling”. Joseph Andrews era pe lista secundara asa ca nu m-am atins de ea. Poate ca acum cand NU mai TREBUIE sa citesc anumite carti la foc automat pentru examene le pot vedea cu alti ochi si chiar ma pot bucura de ele. Va recomand totusi si cartea pe care am mentionat-o, scrisa de acelasi autor. Daca v-a placut Joseph Andrews cu siguranta ca va veti delecta si cu Tom Jones.

Leave a Reply

