Recomandare de carte: “Mă sinucid altă dată” de Kerstin Gier


Al doilea titlu pe care am ales să îl recenzez pentru VAlluntar II îi aparține autoarei germane Kerstin Gier. Romanul despre care vorbesc se numește „Mă sinucid altă dată”.

Cartea își propune, în foarte mare, să zugrăvească la persoana I motivele care o determină pe eroina acesteia să ia decizia (expusă de altfel cu o anume detașare) de a se sinucide, precum și felul în care neaducerea la îndeplinire a acesteia contribuie la schimbarea atât a perspectivei asupra propriei vieți cât și a coordonatelor principale ale acesteia.

Geri, eroina romanului, e o femeie de aproape treizeci de ani, cu simptome acute de „fată bătrână”, care rămâne peste noapte fără serviciul care îi asigură întreținerea apartamentului (de altfel nu proprietate personală ci închiriat de la o mătușă) în care locuiește. Decizia sinuciderii în condițiile expuse e prezentată logic și justificat din punctul de vedere al lui Geri, sprijinită de diagnosticul auto-determinat de „nevroză reactivă depresivă”. Evident, orice om obișnuit ar analiza lucrurile și ar găsi cu siguranță soluții mai puțin morbide la „problemele” prezentate. Nu însă și Geri, a cărei ocupație este cea de scriitoare de romane de dragoste. Și pentru că viața nu i-a oferit propria ei „poveste”, se hotărăște ca măcar moartea să o facă – așa că sinuciderea ei, departe de a fi colorată în negru și ascunsă de ochii lumii, este accesorizată cu o rochie roșie extrem de seducătoare și cu o serie de scrisori în care pentru prima data tânăra are curajul să spună destinatarilor (familie și prieteni) ceea ce crede despre ei.

Viața însă, în mod ironic, și nu moartea, este cea care îi oferă lui Geri povestea după care aceasta tânjește, și asta imediat după ce aceasta se trezește în dimineața urmând serii în care ar fi trebuit să se sinucidă, dându-și seama că a trimis deja multitudinea de epistole dar e încă în viață . Ce se întâmplă începând din acel moment vă las să descoperiți singuri, dar pot să vă garantez că în niciun caz nu vă veți plictisi, ba chiar veți râde în hohote. Departe de a fi o lectură greoaie sau dificilă, „Mă sinucid altă dată” poate fi considerată cu ușurință o lecție amuzantă despre punctele de vedere și prioritățile din viață, iar puternicul simț al umorului de care dă dovadă Kerstin Gier cu siguranță vă va pătrunde în suflet.

Acest articol face parte din campania vALLuntar inițiată de Grupul Editorial ALL, cu sprijinul ROMSILVA.

34 thoughts on “Recomandare de carte: “Mă sinucid altă dată” de Kerstin Gier”

  1. Interesant sa iti planuiesti sinuciderea, sa trimiti “notificari” privitoare la asta si tu sa uiti sau sa ratezi sa te sinucizi. Mi-ar placea sa citesc cartea 🙂

  2. Am citit și eu cartea asta și mi s-a părut extrem de amuzantă și, așa cum ai zis și tu, nu e deloc greoaie. 🙂 Și Gerri mi-a plăcut de la început până la sfârșit 😀

  3. interesant cum rochia rosie apare aici…rosu neavand nici o legatura cu moartea, ba chiar putand fi luat ca un prim semn al faptului ca nu se va sinucide. pare interesanta 🙂

    1. Da, si mie mi s-a parut mai degraba un imens strigat al vietii asteptand sa fie traita – dar am zis sa nu scriu o recenzie prea filosofica pentru o carte care nu mi s-a parut totusi chiar atat de profunda :). Multam! :*

  4. Mi-a placut enorm de mult cartea si nu ma asteptam ca un asemenea subiect sa fie atat de haios, dar scrisorile trimise mi s-au parut monumentale. Nu ma asteptam ca nemtoaicele sa aiba atata umor, dar Gier a devenit una din scriitoarele mele favorite.

    1. Adevarul e ca a scrie scrisori in ajun de sinucidere e o idee cu totul originala – iar felul in care sunt concepute, pline de umor si lipsite complet de morbiditate, e absolut delicios :). Multumesc mult Kadia!

  5. Suna interesant povestea acetui roman, poate chiar e povestea ei..si romanul a fost scris dupa acest eveniment. oricum, cred ca urma la un moment dat in sirul de citiri obligatorii

  6. Multumesc mult pentru sugestie – nu ma dau eu chiar in vant dupa carti de genul asta, dar stiu ce citesti tu de obicei, asa ca o sa imi fac timp sa o citesc si eu :).

  7. Bun asa – sa inteleg ca asta e una din cartile alea cu happy ending neasteptat? Indiferent cum insa, vad ca ti-a captat atentia. Poate-o capta-o si pe-a mea :D.

Leave a Reply

