sus


Mă întreb cum miros oare norii –
dacă aceia albi,
deşirându-se ca un smoc de vată,
miros precum seara asta parfumată cu iasomie şi lămâiţă,
sau dacă aceia gri,
rostogolindu-se în straturi pe sub cei albi,
miros precum gândurile care îi străpung ici-colo
în drumul lor spre explorarea venelor eterului,
sau dacă aceia negri,
dantelaţi de-a lungul orizontului,
miros a vreo furtună reciclată din epoca de gheaţă.
Mă întreb dacă oricare dintre aceştia miroase asemenea bătăilor de inimă post-orgasmice
sau asemenea ceţurilor dizolvandu-se cu blândeţe
aşteptând îndărătul pleoapelor mele ca să cuibărească în fluiditatea lor
cugetările-mi hoinare.
Mă întreb dacă vreunul din cei de mai sus are în buchet
aroma lichiorului de ciocolată
zăbovindu-mi pe limbă în acest moment
sau parfumul uşor sălbatic al prafului de sub tălpile mele.
Şi mai presus de toate,
mă întreb dacă un nor
greu de privirea mea având întipărit în ea zâmbetul tău
ar putea mirosi mai bine decât nisipurile noastre.

© Liliana Negoi

originalul în  limba engleză aici

3 thoughts on “sus”

  1. Slăbuţ. Stîngaci. Dezamăgitor. Şi mă întreb – dezamăgitor o fi şi originalul? Sau doar traducerea? Intuiţia îmi spune că amîndouă. Şi încerc singur să mă ogoiesc: “Ei, lasă, şi Homer mai moţăie, nu?”

    1. 🙂 Homer, eh? N-o s-o spun pe-aia cu “aş vrea eu”. Dragul meu Octav, în ziua în care o să mă văd cu adevărat pe aceeaşi treaptă cu el, fie şi moţăind, promit să dau de băut. Până atunci mai “explorez” direcţii.
      Mulţam pentru vizită – şi pentru observaţiile făcute. Am luat la cunoştinţă :).

  2. P.S.
    Lăsînd la o parte faptul – şi el dezamăgitor – că nu te-ai obosit nici măcar să reciteşti textul înainte de al pune aici şi să corectezi greşelile de dactilografie…

Leave a Reply

