Izvoare – pseudodramaturgie


Să fi ştiut tu, Ană, cum erai în ochii mei…să fi ştiut ce-am vrut să vadă lumea în tine…

Manole, Manole, meştere Manole…

În rai de-a dreptul, Ană…În rai, şi cu stângul, şi cu dreptul, şi cu pieptul plângându-ţi laptele pe pietre…Să guste şi îngerii dulceaţa ta…

Manole, Manole, meştere Manole…

Toţi au crezut, numai tu ştiai că blesteme nu-s…că rănile palmelor mele erau de la ziduri căzânde, iară nu înflorite spre cer…

Manole, Manole, meştere Manole…

Ţi-aduci tu aminte, Ană, ce primăveri au curs peste noi? Şi cât de parfumate toamnele? Cum iernile, la gura sobei, ne-aminteam verile încă parfumând borangicul iei tale? Ţi-aduci tu aminte cum stăteam câteodată pe câmp, în iarbă, cu capul în poala ta, şi mă uitam în ochii tăi mierii în care câte-o rază de soare se scălda goală şi mă topeai, Ană…era ceva aici, sub coasta asta (arătând spre piept) care ştia că pielea ta scăldându-te în râu ar fi strălucit mai tare decât raza aia…

Manole, Manole, meştere Manole…

Mai ştii tu, Ană, ce fragedă părea piatra în mâna mea, atunci când cântai tu…şi ce galeş lemnul…şi cum gura ta era biserică numelui meu…

Manole, Manole…

…şi cum geana ta clipindă era aripă mâinilor mele când lucram…

…meştere Manole…

Hai să ne jucăm, Ană, să ne jucăm ca atunci când eram copii, ca atunci când brazii priveau nepăsători moartea umbrelor noastre, ca atunci când sub crucea cerului doar pământul de sub tălpile noastre rămânea uscat…să strălucească, Ană, pietrele în jurul tău, să le văd cum sclipesc sub atingerea ta ca roua sub atingerea soarelui…

Manole

Aşa ţi-am zis atunci…şi te-ai făcut că mă crezi…

Manole…

Ştiai tu, Ana, când te-am îmbrăcat în muri, că te-mbrăcăm de nuntă? Că te cununam cu visele-mi nebune? Ştiai…şi nu te bucurai…

…meştere Manole…

Şi nici eu…dar vezi tu Ană…

Manole, Manole…

Altminteri cum să te dăruiesc nemuririi, laolaltă cu toată dragostea mea?…

…meştere Manole…

 

© Liliana Negoi

Leave a Reply

