topologie


antmoeb-1în prea trecătoarea-mi eternitate
lumina mi s-a frânt în palme
ca într-o mare de cataracte
nedându-i voie să-mi pătrundă înăuntru –
în venele-mi străvezii dansează arome sanguine
cu note de vârf de creion bine ascuţit,
la trecerea cărora carbonul îşi declară supremaţia.
nu-i loc de lumină.

ritmurile sunt verzi şi violete,
în spirale bine definite, ample,
măsurând în sens invers curgerea nisipului –
mereu am spus că sunt o clepsidră defectă –
şi printre valurile-mi de tăcere stelele mor,
vândute pe dorinţe efemere,
şi nu simt lăcomia cu care le sorb sufletul
ca pe-o licoare rară
din cupe de cremene şi lut.

zile trec, zile vin, umbre scad şi cresc,
iar în ridurile cuvintelor mi se adună încet, metodic,
straturi peste straturi de sare şi mătrăgună domnească,
construind fortăreţe pentru gândurile privind înlănţuite
cum pentru ele soarele devine doar o utopie.

mă uit la mine de departe,
iar amărăciunea e deodată
doar un concept crucificat pe limba egoismului –
în fond, la ce bun?

în prea trecătoarea-mi eternitate
drumul rozându-şi unghiile de asfalt
nu te-a găsit –
şi te caută în continuare,
precum o bandă möbius,
simţindu-te mereu prea aproape ca să fii acolo.

© 2014 Liliana Negoi

Imaginea a fost preluată de pe http://www.donnsaltjade.com/2009/05/carved-jade-moebius-band/.

One thought on “topologie”

Leave a Reply

