cândva


am prin buzunare un anotimp ascuţit,
spinos şi aricit precum sârma ghimpată
din vocea bunicii atunci când nu mă găsea
pentru că mă ascundeam în şifonier ca să adulmec
mirosul hainelor ei.
zicea mereu că „nu se cade!”–
şi n-am avut niciodată curaj să îi răspund
că poate să nu se cadă, pe mine mă interesa doar
să se ridice până în creierii mei
acel iz aparte de levănţică şi săpun de casă
culminând câteodată cu arome reziduale de parfum de trandafiri
ai căror spini rămăseseră parcă agăţaţi în vocea ei.
făcusem o pasiune ascunsă pentru melanjul ăla de mirosuri
şi pentru felul în care tonul ei însemna că undeva, pe-acolo,
trebuia să existe un fruct oprit mie.
tot în spinii din glasul ei s-a sfâşiat la un moment dat
şi pielea anotimpului (pe-atunci încă neted) din buzunarul meu,
încercând să se strecoare pe lângă ea şi nereuşind.
l-a prins de o aripa, s-a uitat la el ridicând o sprânceană,
şi în timp ce eu îngheţasem aproape fără să respir
am auzit-o şuierând rece „gata!” –
şi a fost gata:
pe pielea anotimpului meu au înflorit deodată răni
precum craterele de pe lună, reci şi albe
şi adânci,
iar aerul ieşindu-mi printre buze a adus prea mult
cu un vaier nocturn şi lăptos de stafie.
cu timpul rănile s-au vindecat, deşi grosolan –
pe suprafaţa lor au apărut nişte cruste diforme care,
în loc să cadă, s-au pietrificat acolo,
iar anotimpul meu a început să semene tot mai mult cu un arici de mare,
şi chiar dacă mă înţep în el, câteodată îl mai ţin în palmă
privindu-i în lumina soarelui
nerotunjimile aspre.
ce mă doare cel mai mult însă, după atâta timp, e că
până la urmă n-am găsit niciodată fructul oprit din şifonierul bunicii,
dacă o fi fost vreunul vreodată acolo –
aparent raiul meu a fost mereu
un labirint mai aparte.

 

© 2014 Liliana Negoi

 

Nota autoarei: Nu, nu este un text autobiografic :).

Leave a Reply

