am fost odată ca niciodată


lucrurile care încă nu s-au spus
îmi hibernează asemenea unor embrioni
înăuntrul vocii,
sunetele pe care încă nu le-am auzit
sunt deja pervertite cu eter în clipa
în care îmi mânjesc auzul,
dar totul poate să mai aştepte.
nouă zero unu.
lumea încă nu îmi cere să fiu vie,
lumea încă nu are nevoie de ochii mei căutând,
scormonind prin straturile de lumină după rostul mişcării
lumea poate să mai amâne infuzia de cotidian
pe care să mi-o servească,
acidă,
lângă cana cu cafea,
lumea e încă departe,
cam pe la momentul când a ales să fie ţinută în braţe de nisip,
neştiind să îşi apere altfel micimea –
iar mie mi se zbat vorbele între tăcere şi ardere,
ascunzându-mă încă de lumină,
ferindu-mă încă de nisip.
însă prea multe lucruri se chinuie să îmi pătrundă deodată în ochi,
prea multe vieţi irosite îşi curg netrăirea
la doar o cărămidă distanţă,
iar stâlpii de lemn ai cetăţilor îşi simt capilarele putrezind.
„am fost odată ca niciodată”
şi dacă nu am fost?
dacă niciodata e mai adevărată decât zice povestea?
cândva credeam că fiecare dintre noi
trăieşte doar în visul altcuiva,
şi când acea persoană se trezeşte noi murim,
iar viaţa ne e retezată brusc de clipirea de ochi a unui oarecare –
şi stau şi mă gândesc,
oare câte vieţi am curmat trezindu-mă dimineţile?
şi cum ar fi să ne petrecem întreaga viaţă
căutăndu-l pe cel care ne visează,
şi apoi în ultimele clipe să ne rugăm de acela
să nu se trezească?
şi în fond, de ce nu s-ar trezi?
ce vis atât de frumos îi oferim noi
ca să mai doarmă puţin?
nouă zero doi.
ceasul urlă verde la mine
în timp ce în vârful piciorului tangoul născut de cu seară
încă mai pulsează rezidual,
la fel ca gustul sidefiu murdar al umbrelor
călcate în picioare pe asfaltul unei străzi oarecare.
în acorduri de creme brulee
dimineaţa îmi năvăleşte în simţuri, ignorându-mi-le,
iar eu deschid ochii şi mai retez câteva vieţi.

 

© 2014 Liliana Negoi

One thought on “am fost odată ca niciodată”

Leave a Reply

