ecouri


sunt o ţărancă făcută, nu născută.
ţărancă născută era bunica mea.
apa care îmi curge mie pe mâini e doar
umbra apei pe care ea o smulgea cu ciutura
din măruntaiele pământului.
pâinea pe care eu o frâng pe masă e numai
năluca pâinii născându-se în covata ei de lemn.
războiul de ţesut unde altădată suveica ei ţesea poveşti
„de la stânga la dreapta
apoi de la dreapta la stânga”
azi e urzit doar de păienjeni.
pământul de sub tălpile mele s-a primenit de multe ori
cât timp m-am botezat cu beton şi asfalt şi plastic
şi mi se încolăcesc neologismele pe limbă
precum şerpii pe creanga de alun,
şi chiar şi acum, după ani şi ani,
când pipăi răsăritul şi apusul cu privirea,
în minte-mi răsună vocea ei
chemându-mă şi învăţându-mă să mă rog,
şi pe amintirea glasului ei sărat de sudoare şi lacrimi
lutul din mine încă se răstigneşte –
născut, nu făcut…
născut, nu făcut…
născut…

© Liliana Negoi 2016

Leave a Reply

